Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon

Den som var uppmärksam på mitt blogginlägg igår kväll (Det med rubriken "Jag utmanar mig själv att läsa mer 2016") kanske såg att det på skärmdumpen av appen Goodreads bara var med böcker i serien om Annika Bengtzon som skrivits av Liza Marklund.

Det beror på att jag för tillfället har fastnat totalt i den bokserien. Det började med att jag tänkte att det var länge sedan jag läste någon av dom och att jag antagligen inte läst alla. Så jag gav mig i kast med boken "Sprängaren". Bara för att halvvägs genom den upptäcka att även fast den boken är den först utgivna i serien så är den inte först kronologiskt. Varpå jag kände att jag ville läsa dom resterande böckerna för att få ett sammanhang.

Så jag började om igen, i rätt kronologisk ordning, vilken för övrigt är:

1. Studio sex (1999)
2. Paradiset (2000) 
3. Prime time (2002)
4. Sprängaren (1998)
5. Den röda vargen (2003)
6. Nobels testamente (2006)
7. Livstid (2007)
8. En plats i solen (2008)
9. Du gamla du fria (2011)
10. Lyckliga gatan (2013)
11. Järnblod (2015)

(Dom fetmarkerade böckerna är dom jag läst hittills)

Jag varvar mellan att läsa och lyssna på böckerna. Tal- och ljudböcker måste vara en av Guds gåvor till människan!

Skärmdump av appen jag använder för att lyssna på ljudböcker. Som synes håller jag på med "Nobels testamente" skriven av Liza Marklund just nu.

Vad jag ska läsa när böckerna om Annika Bengtzon är slut vet jag ärligt talat inte. Sitter du inne med en bra biografi och/eller en (serie) spännande bok/böcker så langa fram det och jag är dig evigt tacksam! 😃
1 Bengt:

skriven

Hej,
hittade din blogg när jag sökte ordningsföljden på Annika Bengtsonböckerna.
Vad heter appen du använder för att lyssna på ljudböcker?
Till sist ett tips på en trilogi som jag tror kommer att roa dig att konsumera. Böckerna är skrivna av Maria Steen och skall läsas i följande ordning:
1. Så putsas en skitstövel
2. En liten jävel över bron
3. Så snyter man en sötnos
Alla tre finns som ljudböcker på Biblio, en gratistjänst från biblioreket.

Kommentera här: