Pluggdag

Idag har jag ingen föreläsning så dagen kommer att ägnas åt hemstudier istället.

Å ena sidan är det skönt att sitta hemma och plugga för man kan styra över tiden själv. Men å andra sidan är det kanske inte optimalt då jag har en tendens att börja rikta uppmärksamheten åt annat håll, till exempel tv:n, datorn och liknande.

Man kanske skulle åka till ett bibliotek och sätta sig och plugga ändå?

Hur som helst, det som ska avverkas idag är kapitel 1-11 i denna bok. (Föreläsningen i övermorgon handlar om aggression, ska bli spännande!)

Boken heter "Essentials of Social Psychology" och är skriven av Michael A. Hogg och Graham M. Vaughan

Efter det tänkte jag fortsätta med kapitel 1-2 i denna bok. (Det går ju inte att ta miste på vad boken handlar om i alla fall)

Boken heter "Psychology" och är skriven av Daniel Schacter, Daniel Gilbert och Daniel Wegner

Och om jag hinner med tänkte jag ge mig på kapitel 1-2 i följande bok.

Boken heter "Statistik för beteendevetare" och är skriven av Elisabeth Borg och Joakim Westerlund

Så ser alltså min tisdag ut. Vad ska du göra för spännande idag?

Kommentera här: