Jag utmanar mig själv att läsa mer 2016

Sent förra året, alltså på senhösten 2015, hittade jag en grupp på Facebook som heter "The Reading Challenge (SWE)" vilket är en grupp som går ut på att det i början av året läggs ut en lista med olika punkter som man sedan kryssar av genom att läsa. (Punkterna kan till exempel vara saker som att läsa en bok där huvudpersonen har samma namn som du, en bok med ett fint eller fult omslag och liknande)

Man får ta punkterna i vilken ordning och på vilket sätt man vill. (Man kan till exempel anordna en bokklubb med ett par vänner istället för att läsa ensam)

Det går också alldeles utmärkt att skriva i gruppen för att till exempel be om boktips, rekommendera böcker, berätta om sina framsteg med listan med mera.

2015 upptäckte jag som sagt gruppen för sent för att hinna med listan men i år satsar jag verkligen på det! (Leta upp gruppen på Facebook! Det är värt det, jag lovar, den är grym!)

Utöver det med "The reading challenge (SWE)" har jag också satt upp ett mål i appen Goodreads att jag ska läsa 52 böcker i år, alltså ungefär en bok i veckan. (Jag har också bestämt att min kurslitteratur inte får räknas med i den kvoten) Än så länge har jag klarat av 8% av mitt mål. Eller fyra böcker om man vill uttrycka sig enklare.



Vi får helt enkelt vänta och se om jag klarar av utmaningarna jag satt upp för mig själv. 😊 Det ska i alla fall bli ett väldigt härligt och spännande läsår! 😃

Kommentera här: