När ingenting går som planerat

Jag klev upp tidigt imorse, ca 05:00, för att hinna göra färdigt allting innan jag skulle gå. En liten fågel (J) hörde av sig och sa att det var krångel med pendeltågen så att jag skulle behöva åka tidigare hemifrån än planerat. Sagt och gjort, jag gick ner till stationen ca en halvtimme innan jag behövde men som det skulle visa sig räckte inte ens det.

Ställverket vid Huddinge station var ur funktion vilket ledde till omfattande signalfel. Detta i sin tur ledde till att det tog mig ca 45 minuter att ta mig från min station till nästa, någonting som vanligtvis tar tre minuter.

Så vid nästa station hade jag tröttnat och hoppade av och gick till Huddinge sjukhus för att ta bussen därifrån. Jag hittade en buss som tog mig till Farsta strand. Väl där tänkte jag ta pendeltåget in till stan men då det finns både en pendeltågs- och en tunnelbanestation där gick jag fel och hamnade på tunnelbanan istället.

Ett tunnelbanetåg i väntan på avgång på stationen Farsta Strand

Väl på tunnelbanan upptäckte jag att det var en bättre resväg till sjukhuset än vad pendeltåget skulle ha varit. Så lite tur har jag trots allt haft idag.

Resvägen till sjukhuset som var mycket bättre i och med att jag bytte till tunnelbanan istället för pendeltåget

Jag blev till slut över en timme sen till mitt besök på sjukhuset men det löste sig ändå. Det gick också alldeles förträffligt bra att ta bort stygnen på operationssåret och allting såg bara bra ut.

Nu är jag hemma igen och tänkte försöka få i mig lite mat, vad för mat får framtiden sia om.

Kommentera här: