Hur ska man kunna bestämma sig?

Inte just nu på grund av hur jag mår efter operationen men alla "vanliga" dagar hamnar jag i situationer där jag inte kan bestämma mig för vad jag ska göra. Vilket oftast leder till att ingenting alls blir gjort.

Skolan (Seminarier och föreläsningar) och att plugga hemma är ju uppenbart och det har jag oftast inga problem att komma igång med.

När det gäller roliga grejer däremot är det som att min hjärna blir överhettad. Det blir för många val. Ska jag läsa ett nummer av "Allt om historia"? Ska jag läsa en bok? Skriva? Blogga? Lösa korsord? Och så vidare. Jag vet liksom inte i vilken ände jag ska börja och då blir jag handfallen och får ingenting gjort istället.

Finns det någon därute som sitter på kunskap om hur man kan få ordning på det här vore jag oändligt tacksam! (Vet inte om det här problemet hör ihop/influeras av min adhd eller inte men chansen finns ju)

Kommentera här: