Bältros?

Jag har fått någon typ av utslag på halsen och nacken så jag uppsökte Närakuten ikväll för att ta reda på vad det var. (Var orolig att jag, precis som efter förra operationen, åkt på någon typ av infektion)

Läkaren på Närakuten undersökte mig och sen levererade hon en, i mina ögon, bomb genom att säga att hon trodde att jag kunde ha bältros. (En typ av vattkoppor som främst drabbar vuxna och/eller äldre) Dock fanns det inget sätt att fastställa den diagnosen eftersom hon inte hade möjligheten att ta och genomföra dom prover som behövdes. Jag fick därmed några mediciner utskrivna och åkte iväg tillsammans med en vän (Han var också med mig inne på Närakuten) till närmaste öppna apotek.

Väl inne på apoteket insåg jag att jag glömt bort att tala om för läkaren på Närakuten att jag var nyopererad + Att vi inte gick igenom dom mediciner jag för närvarande tar.

Så nu står jag här med nyss uthämtad medicin som jag inte vet om jag kan ta för att:
1. Jag inte vet om det krockar med min nuvarande medicinering
2. Om det går bra att ta dom efter min operation

Jag har nu därför inget annat val än att gå upp 05:30(!!!) imorgon, då telefontiden till ortopeden börjar, för att förhöra mig om ifall allting är okej eller inte.

Kommentera här: