Historieprofessorn Hannah?

Idag är det sista ansökningsdagen inför vårterminen för studier på universitet och högskola. Självklart har mina tankar därför cirkulerat kring vad och hur jag ska välja oavbrutet hela dagen.
 
Nu har jag skickat in anmälan och jag känner mig faktiskt rätt nöjd med hur jag har valt. Jag har i första hand sökt historia. Inte för att psykologin inte är kul men det var liksom tusen gånger tyngre än vad jag räknat med så jag tänker att jag behöver en termin att "leka av" mig på. För så funkar jag, när någonting är tråkigt går ingenting in men när det är någonting jag tyckjer är kul kan jag läsa all kurslitteratur på ett kick + lite till av bara farten.
 
Jag skulle gärna bli professor eller liknande i historia (tänk att få jobba med och forska i det!) men jag inser också att mina chanser vad gäller det är rätt små. Därför har jag också tvekat inför att läsa det men what the hell, hoppet är det sista som lämnar människan eller hur?
 
(Att jag också har tänkt läsa andra ämnen som det är större chans att få jobb inom hör inte riktigt hit..)

Kommentera här: