The Heroin Diaries - Recension

Allmänt: På framsidan av Heroin Diaries står det något i stil med att den är mörkare och galnare än The Dirt. (Biografin om Mötley Crue, bandet som författaren till Heroin Diaries är bland annat grundare till)
Denna kommentar gjorde att jag genom hela boken intensivt funderade på om jag blivit avtrubbad för jag upplevde inte boken som så mycket värre än The Dirt eller andra biografiska böcker jag läst.

Med det vill jag inte ha sagt att boken var dålig, för det var den inte trots stunder av seghet.
Jag tror däremot att man kan uppskatta den här boken på ett helt annat sätt om man har läst The Dirt innan och om man har koll på musiker och artister eftersom det nog ger mer av ett helheltsbegrepp. Jag kände att jag bitvis "missade" saker i boken eftersom det i texten verkade anses självklart att läsaren skulle veta vad som åsyftades.

Sammanfattning: Det var inte direkt någon världsomvälvande upplevelse att läsa boken men jag fastnade fort i den och den funkar absolut att läsa som underhållning eller tidsfördriv.

Betyg: 4 av 5 möjliga

Kommentera här: