Här går det undan!

När jag satte mig ner och skulle arbeta med min uppsats idag kände jag paniken koma över mig när jag inte riktigt visste hur jag skulle börja. Så istället gick jag iväg och gjorde andra saker och hoppades att hjärnan skulle hoppa igång. När det gjorde det så gjorde den det med besked.

Nu är jag därför klar med uppsatsen till ca 95%. Vilket också innebär att om jag "spelar mina kort rätt" kan jag vara klar med den så att jag kan åka till Karlstad och lämna in den på fredag. Vilket i förlängningen innebär att jag kan få vara ledig i helgen.

Tiden må ha sprungit iväg snabbt när jag satt och pluggade men det känns ändå som att "universitetsstilen" är min grej. För även om klockan är mycket nu har jag fortfarande energi kvar till att göra annat, som att t.ex blogga. Dessutom har jag varit hemma under dagen vilket också gjort att jag har kunnat äta "färsk" mat (dvs inte uppvärmd matlåda), jag är inte helt slut mentalt efter att ha varit i skolan med en massa intryck omkring mig + en massa annat bra som följt med på köpet.

Om jag bara lär mig bra studieteknik och lyckas fixa allting runtomkring så tror jag att en ljus framtid väntar mig i den staden där jag förhoppningsvis kommer studera sen.

Kommentera här: