Millenium-trilogin

Jag har alltid gillat att läsa. Mycket. Både vad gäller kvantitet av böcker och att läsa. Men de senaste åren har jag "halkat efter" en del och de flesta böckerna jag köpt har blivit ståendes i bokhyllan, oavsett hur bra dom har verkat vara. Samma öde mötte de tre Millenium-böckerna när jag fick dom i julklapp för ett par år sedan.

Men nu verkar jag ha hamnat "in the loop" igen. Jag läser återigen och jag gillar det verkligen. Jag kan återigen fastna totalt i en bok, läsa flera timmar och totalt glömma bort tid och rum.

Millenium-böckerna är dessutom någonting utöver det. Jag är ledig på tisdagar och jag började läsa bok nummer två vid elvatiden på förmiddagen och la ifrån mig den ungefär tolv timmar senare med bara ungefär 30 sidor kvar av boken.

Jag visste att jag egentligen borde sova. Jag visste att jag skulle vara gruvligt trött idag. Men när jag från sängen såg den ligga där på nattygsbordet kunde jag inte låta bli utan läste ut den.

Nu ska jag bara försöka övervinna min inre kamp om att jag bprde göra läxorna innan jag börjar på den tredje boken. Jag vet vad jag borde göra men jag är trots allt bara mänsklig och kan fela..

Kommentera här: