I'll be back!

Jag har sportlov den här veckan och spenderar den med att hälsa på kompisar i Stockholm som jag inte har hälsat på sedan jag flyttade härifrån för ca två år sen. Jag utnyttjar i skrivande stund min kompis internetanslutning eftersom han har en fungerande sådan men inte jag.

Jag trodde ju förut att mitt mobila bredband (det jag använder hemma) hade börjat fungera igen men det höll bara några dagar innan det la av helt och hållet igen. Jag har varit i kontakt med dom som har hand om stadsnätet och enligt dom ska det max ta ca 20 dagar att få boxen jag behöver ha i min lägenhet för att kunna utnyttja stadsnätet installerad. Sen när det är klart antar jag att det tar någon/några dagar för internetleverantören att koppla in internetet men efter det ska det vara good to go. Hoppas jag innerligt i alla fall. Min kompis som jag bor hos nu i Stockholm hade också tänkt att vi skulle åka och köpa en trådlös router.

För att sammanfatta kan man säga att om allting går som det ska kommer jag ha en fast, mycket stabilare och trådlös internetupkoppling senast i mitten på mars.

För att smmanfatta det ännu enklare, I'll be back!e

Kommentera här: