Lucia

En tjej i skolan sa en gång att min katt Lucia är som mitt barn. Vid dom tillfällen andra pratar om och visar kort på sina barn gör jag samma sak med min katt. Och det kan väl stämma, vid vissa tillfällen hittar hon också på lika knäppa saker som barn ibland kan göra.


Ibland blir man överraskad när man ska lägga smutstvätt i tvättkorgen.
(Jag har helt ärligt inte den blekaste om varför hon gillar att ligga däri)


Men när hon är såhär glömmer man bort precis allting hon har ställt till med.

Jag tänkte avsluta med ett citat som min kompis la upp till mig på Facebook. Jag kommer inte ihåg vem som ursprungligen ligger bakom det men det lyder i alla fall som följande:

"En sak som man måste gilla med barn är att dom i alla fall inte springer runt och visar bilder på sina föräldrar"

Kommentera här: