Dåligt samvete

Det dåliga samvetet och magontet finns alltid med mig.
Ibland önskar jag att jag var omedveten om hur människor och djur behandlas, diskrimineras och mår.

Jag får ont i magen när jag tänker på hur mycket hat det finns i världen, att homosexuella blir dödade i vissa länder enbart på grund av att dom visar sin kärlek, att det finns barn som aldrig kommer få chansen till en utbildning.
Jag skulle egentligen kunna rada upp hur många exempel som helst men jag tror att det jag menar går fram.

Jag vet att jag engagerar mig och jag vet att jag alltid gör mitt bästa.
Men tanken på att hur mycket jag än gör så kan jag inte hjälpa alla är väldigt nedslående.

Jag har också väldigt lätt för att falla in i tänket "Jag borde ha gjort/orkat det och det med.." men sanningen är att jag inte alltid orkar. Jag skulla så gärna vilja det men det är en omöjlighet.

Jag måste också få vara "ledig" ibland annars skulle jag inte fungera som människa.
Även om jag känner ett litet stick i hjärtat när jag skrattar.
1 [email protected]:

skriven

Jag känner igen mig i vad du skriver.

Kommentera här: