Hustomten

Jag drar mig till minnes dom historier jag har fått höra om hustomtar, mest för att jag känner mig som en just nu.

Jag var ute och flängde igår och när jag kom hem kastade jag mig omedelbart i säng för att jag var så trött att ögonen gick i kors. Ca 1,5 timme senare sov jag dock fortfarande inte. När min mage började kurra insåg jag att det nog var bäst att gå upp och äta lite.

Sagt och gjort, snart satt jag i soffan med lite lättare mat. När jag ätit upp satt jag kvar i soffan och funderade, skulle jag inte lika gärna kunna städa nu istället för eftyer att jag sovit? Jag är ju ändå vaken nu liksom.

Sen funderade jag ett varv till och insåg två saker..

  • Tomten kommer först på lördag
  • När man seriöst börjar fundera på att städa 01:30 är det dags att stoppa sig själv i säng

(Jag slutar dock inte hoppas på att de rörelser jag tycker mig ana i ögonvrån är en snäll liten hustomte som gärna städar åt mig medans jag sover)

Kommentera här: