Jobbiga vegetarianer gör mig vansinnig!

Efter att bland annat ha läst det här inlägget på Lady Dahmers blogg så började jag fundera.

Inlägget handlar bland annat om att laga mat fri från kött och/eller animalier om man har bjudit över vänner som är veg. Jag har själv hört liknande kommentarer förut, bland annat från en person som hävdade att hen absolut inte skulle bjuda ett barn som äter veg på egen mat på ett barnkalas utan där åt man minsann det som erbjöds.

Det gör mig helt jävla vansinnig!

Jag skulle aldrig kunna låta ett barn som blivit inbjuden på mitt barns födelsedagskalas och är t.ex laktosintolerant sitta och titta på när dom andra ungarna får glass med motiveringen att man ska äta det som bjuds. Samma sak gäller om det var ett veg-barn.

Jag har också hört många säga att det är så jobbigt att laga olika mat till folk som kommer (Om någon t.ex är religiös och äter efter speciella "regler", allergier osv) men om man tänker efter lite så inser man att vegetarisk/vegansk mat är svaret! Man har uteslutit många allrgener ur maten och man behöver bara laga en enda maträtt. (Ja, jag vet att det finns folk som fortfarande inte kan äta maten men  man har ändå kommit en bit på vägen)

Så jävla trist med folk som sitter fast i sina gamla, tvärsäkra åsikter och vägrar se sig om i världen och ta till sig nya intryck.

Kommentera här: