Flyttande

Idag har det burits, släpats, gnällts och nu är det äntligtn färdigt! Visserligen inte hela flytten men i princip alla möbler är utburna, det enda jag har kvar nu i möbelväg är min bäddsoffa, soffbordet, tv-bänken och nattygsbordet.
 
Slängde det som var trasigt och uttjänt och gav bort det som fortfarande kunde användas. Tyvärr börjar en hel del av mina grejer numer att bli så pass till åren att dom faller samman av ålder och som student har jag ju inte direkt råd att köpa massa nytt. Men jag ska spara och det får ta den tid det tar helt enkelt.
 
Att börja på universitetet representerar ett helt nytt stadium i livet för mig, jag har ju trots allt harvat med gymnasiet i omgånger sen jag började på "det riktiga gymnasiet" 2003. Nu när jag sitter här i vardagsrummt på min tvåa med få möbler så insåg jag att jag faktiskt njuter.
 
Jag njuter av att få lämna det gamla med dess historia bakom mig. Jag njuter av att inte ha så mycket saker och tycker det känns som en mental befrielse att vara utan dom. Nu ska all min energi läggas på framtiden. Och möjligtvis den i tiden nära förestående duschen jag tänkte åta mig.

Kommentera här: