Det är tur att ingen behöver SJ:s kundtjänst på kvällar eller helger

Jag skulle ha åkt till Lund och hälsat på min bror som pluggar där torsdag 26/11 till måndag 30/11. Detta var bestämt sedan länge då det var den sista helgen innan min operation. Men nu blev ju min operation framflyttad till tisdag 24/11 och det säger ju sig självt att man inte kan åka iväg nästan 60 mil två dagar efter att man opererats.

Så vi bestämde oss för att skjuta lite på det hela. Därför tänkte jag att jag skulle ringa SJ och kolla upp en sak nu ikväll. Tanken "Dom har antagligen öppet nu" flöt genom mitt huvud och jag slog 0771-757575 på min telefon.

En signal gick fram innan jag fick börja nagivera mig fram med knappval och till slut hamnade jag rätt, övriga frågor hos kundtjänst. Enda problemet är att SJ:s kundtjänst tydligen bara har öppet 08-17. På vardagar.

Som sagt, det är tur att ingen av någon anledning skulle behöva komma i kontakt med SJ annat än under kontorstid på vardagar. *Facepalm*

Kommentera här: