Färsk frukt

Jag vet inte varför men jag har en fablesse för färsk frukt i nästan alla dess former. Eller ja, jag älskar färsk frukt snarare. Spontanhandlade två färska mangos (mangosar?) idag när jag var på affären och just nu känns det som att jag skulle kunna leva på det resten av livet.

Det är alltid lika spännande när man för första gången prövar på en frukt i färskt format som man tidigare bara ätit som t.ex konserverad eller ingrediens i någonting. Dofterna och känslan blir helt annorlunda. Synd bara att jag bor i ett land där det ska behöva importeras besprutad frukt långväga ifrån så att jag inte kan äta det med gott samvete mer än väldigt sällan.

Det som står högst upp på min önskelista just nu är annars ett riktigt rejält åskoväder. Delvis för att det är otroligt häftigt och vackert men också för att luften känns tropisk och tyngden av den näst intill nockar en så fort man ens tänker på att röra sig.
1 Hanna:

skriven

Tack för din kommentar! :D

Och OK, jag förstår din poäng, eftersom det påstås att det mest är stockholmarna som klagar på detta som det handlade om, men det var inte alls det jag menade. :P

Och tolkades det så, så ber jag om ursäkt. :)

Stockholmare är jävligt trevliga, jag känner flera stycken! ;)

Men ja, det finns ju undantag såklart... :P Men det gäller ju var som helst. Inte enbart Stockholm. :P

Och ja, du kan ju få önska dig ett åskväder om du vill. :P Men jag vet en som inte kommer bli glad då! :P

Kommentera här: