I sista minuten

Är det bara jag som funkar bättre när mn gör saker i sista minuten?

Om jag har lång tid på mig att göra någonting, t.ex. en skoluppgift, så skjuter jag alltid upp det och tänker "Jag har ju massa tid på mig!" och sen sitter jag där kvällen innan det ska in och hetsskriver.

Att göra på det sättet kanske inte är så ovanligt men dom gånger jag tänkt att jag faktiskt ska vara "duktig" och ta tag i saker i tid så har jag fått medelmåttiga betyg/omdömen på det. Dom gånger när jag däremot skrivit och lämnat in i sista minuten har jag fått väldigt bra omdömen/betyg på det.

Min teori är att om jag har för mycket tid på mig så lägger jag ner allt för mycket energi på att ändra smågrejer fram och tillbaka. Istället för att, när jag har ont om tid, gå rakt på sak och plocka ut det viktigaste på en gång.

Onsdag är den första dagen på min sista termin på Folkhögskolan och åndagen därpå ska denredigerade versionen av min uppsats vara inne. Det innebär att jag i nuläget bara har idag, imorgon, tisdag och nästa helg som jag ostört kan sitta med det hela dagar. (Om jag nu inte får otroligt mycket läxor när jag börjar på Folkhögskolan igen)

Är det här en sån där gång när det lönar sig att vara ute i sista minuten? Jag håller tummarna för det i alla fall.
1 Kinae:

skriven

jag diskar alltid i sista stund, ifatt / när föräldrarna kanske kommer upp till Mig på besök, i värsta fall de 2 timmarna innan de kommer, men oftast kvällen innan! :) Du e inte ensam!

Kommentera här: