Insikter

Jag insåg en sak idag. Det finns ingen som helst anledning för mig att klaga. Det är klart att jag kan klaga men vad skulle det egentligen ge mig?

Jag är trött samtidigt som jag har massa läxor, skoluppgifter och annat att göra ja. Men att gnälla över det kommer inte göa någonting bättre. Det är definitivt inte så att stressen och tröttheten kommer bli mindre av att jag skyller på trötthet och skjuter upp saker som måste göras.

Jag kommer till dessa insikter med jämna mellanrum men hinner också glömma bort det till nästa period det känns såhär. Jag håller tummarna för att jag inte kommer glömma bort det den här gången.

Ett (något modifierat citat) ur Edith Piafs låt "Non, je ne regrette rien", väl värt att lägga på minnet.

"Car ma vie, car mes joies, aujourd'hui, ça commence avec moi"
("Därför att mitt liv, min glädje, börjar idag, med mig")

Kommentera här: