Skrivarlusten är tillbaka!

Innan jag började plugga historia på universitetet både skrevs och sas det till mig att på en historiautbildning får man skriva om och om igen under utbildningen. Jag tänkte att så har det varit tidigare med, det är väl inget att "skylta med"?
 
Men ju längre tiden gått har jag upptäckt att det är helt annorlunda nu. Vi skriver på ett helt annat sätt än om jag jämför med psykologi (som jag läste innan). Och faktiskt så skriver vi mycket mer. Men framförallt, det är kul! Och jag tror att jag har fått tillbaka min skrivlust bara på grund av det!
 
Pga mitt mående och stress har jag ju tyvärr inte skrivit, varken "privat" eller i bloggen, på ett tag så jag saknar inspiration och har tappat min "skrivstil" men nu har jag en av tre tillbaka och det är i alla fall ingen dålig början!

Kommentera här: