Personlig betjäning

Ibland saknar jag verkligen det där personliga mötet man får när man inte använder sig av internet. Just nu är det dags för mig att webregistrera mig på den kurs jag kom in på på universitetet men jag kan verkligen inte hitta hur man gör det någonstans på hemsidan trots att jag "gått" varv efter varv där inne.
 
Det här är dessutom inte första gången det händer mig. Och flera gånger tidigare när jag bett någon om hjälp, vare sig det varit privat eller "officiellt" har jag fått irriterade blickar och påpekanden om att det faktiskt går att göra på internet. Jag är fullständigt medveten om att det gör att göra på internet, jag har bara inte lyckats göra det på internet.
 
Än värre är när det enbart finns kundtjänst på mejl. Jag vet inte om det beror på att dom som jobbar där är stressade eller vad det nu är men jag börjar nästintill hoppa upp och ner av frustration ibland när man får svar. Att det ser ut som nedan är inte ovanligt.
 
Hannah:

"Jag gick in på inställninger, ändrade inställning X, förväntade mig resultat Y men ingenting hände. Jag prövade därefter att ladda om sidan, starta om webläsaren samt starta om datorn men ingenting hände. Vad är fel och hur ska jag göra nu?"
 
Företag:

"Gå in på inställningar och ändra inställning X.  Får du inte resultat Y kan du ladda om sidan, starta om webläsaren och/eller starta om datorn. Hälsningar Företaget"
 

Och ja, jag får gnälla. Jag har ju trots allt fyllt 25 nu.

Kommentera här: