Plugg, plugg, plugg..

Idag saknar jag totalt inspiration. Det är inte så att jag saknar ämnen som jag skulle vilja blogga om det är bara det att jag inte vet riktigt hur jag ska formulera mig för att min hjärna känns som mos.

Jag anar dock att det hänger ihop med att jag idag pluggade mellan ca 09:00 och 17:00 med ett enda avbrott för lunch vid ungefär 13:00. Efter det har jag bara kollat på tv-serier. Det är visserligen inte fy skam det heller men lite ångest får jag för att det känns som att jag inte gör någonting vettigt.

Jag vet ju att jag faktiskt har fått en hel del gjort under dagen men den där olustiga, småkrypande känslan av ångest kommer varje gång jag gör någonting för min skull. När jag "roar" mig och inte skriver på min bok, gör läxor, skriver spännande och intressanta blogginlägg mm.

Skitirriterande men det är någonting jag måste jobba bort, för så kan jag ju inte ha det. Vi får dock se hur det går med den saken. Det är flera personer som har påpekat för mig att jag alltid har så höga krav på mig själv och inte är nöjd med mig själv eller det jag gör om det inte är perfekt.

Innan andra sa det till mig så ahde jag inte reflekterat över det, för mig är det mer eller mindre ett naturligt "tillstånd". Det känns ibland som att jag är den enda som tänker så och att ingen annan förstår mig på den punkten men så kan det väl inte vara. Eller?

Kommentera här: