Du är ärligt talat bara jävligt elak

Var kommer folks behov av att kommentera precis varenda liten grej ifrån? Saker som dom inte ens har att göra med men ändå ska det tyckas hit och dit. Självklart är det okej att tycka olika och kommentera i en diskussion men när man helt urskiljningslöst ska kommentera varenda liten grej så har det gått för långt.

Försvarar man sig sedan med "Men jag är ju bara ärlig!" så sätter man en permanent idiotstämpel på sig själv. Att vara ärlig handlar inte om att alltid säga vad man tycker utan att mena det man säger. När en åsikt inte är efterfrågad så är det inte direkt lyckat att bara häva ur sig grejer.

Allting är subjektivt och även om du tycker att en kompis nya frisyr är skitful så finns det ingen orsak för dig att säga just det. Blir du ombedd om en åsikt så kan du också lägga fram det på ett snyggare sätt.

För nej, du är inte ärlig. Du är ärligt talat bara jävligt elak.
1 Tristessa:

skriven

Oj, menar du även så här med? För jag är sån som bara kastar mig in i att kommentera om ag läser, det blir automatiskt och så tänker jag efteråt typ. Jag är nästan sån irl med men hör jag andra diskutera försöker jag att inte lägga mig i fast jag vill. Men jag ser heller ingen anledning att kommentera om något är fult. Men jag ville nog bara komma fram till att jag ofta säger eller skriver först och tänker sedan inte alltid så lyckat men ibland.

2 Hannah - Id est:

skriven

@ Tristessa: Nej, nej, jag menar absolut inte här. Här får man kommentera vad och (nästan) hur man vill. Det är ju det en blogg är till för! :)

(Hade jag inte velat ha kommentarer hade jag stängt av kommentarsfunktionen)



Som jag skriver så är det (enligt mig) helt okej att säga saker, ge sin åsikt i diskussioner mm. Det jag stör(de) mig på är om man t.ex:



Person 1: "Jag och ungarna tänkte gå till lekparken, vill ni hänga på?"



Person 2: "Nej, jag har tyvärr inte tid idag och barnen är dessutom snoriga"



Person 1: "Alltså, du är en dålig förälder som aldrig tar med dina barn ut för att leka!"



Då handlar det mer om att man är sur och om man dessutom försöker försvara det/sig genom att säga att man "bara är ärlig" så är man fan dum.

Kommentera här: