In libris libertas!

Det finns få saker jag har ett så kärleksfullt förhållande till som böcker. När man precis får dom och dom är sådär stela, nya och luktar alldeles underbart. Den nötta ryggen och tummade sidorna som visar att en bok är väldigt bra.

Jag har just nu ca 720 böcker hemma. Och sitter dessutom och överlägger med mig själv om ifall jag ska beställa fler böcker och i så fall vilka.  Beställer jag fler böcker brukar jag har svårt att bestämma mig för vilken jag ska börja med, alla verkar ju vara så bra!

Jag älskar verklighetsflykten som böcker och tv-serier erbjuder mig. Man kan visserligen inte "fly" in i andra världar allt för mycket/länge (Eller för att citera min favorit Albus Dumbledore: "It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.") men just i det ögonblicket kan det vara bra. Dessutom kan personerna i berättelserna råka ut för samma saker som en själv och ge en nya perppektiv på det.

Jag har för tillfället ca 720 böcker hemma. (721 stycken om man räknar med den jag har skrivit)
Jag har bara ett problem. Jag får snart inte plats med fler.

Kommentera här: