Att somna med migrän och vakna som man

Jag lider av en av sveriges vanligaste neurologiska sjukdomar, migrän.
I tisdags kväll började det, jag började känna av det vanliga förstadiet men jag lyckades somna ändå.
Efter några timmar vaknade jag av huvudvärken och sen var det kört. Först på kvällen igår fredag började det släppa.

Som vanligt är jag helt utslagen efter ett anfall (speciellt efter dom längre anfallen) och jag har därför använt dagen till att sitta i soffan och antingen kolla på tv eller slösurfa. Så råkade jag snubbla över en artikel om att Ulf Brunnberg vill att det ska startas en tv-kanal bara för män.

På något sätt har denna diskussion undgått mig tidigare och när jag tittar i kommentarerna till artikeln (och i en "faktaruta" bredvid artikeln) så är det många som föreslår att Brunnberg ska kolla på TV10 eftersom den kanalen borde ha ett utbud som stämmer överens med det han efterfrågar hos en manlig tv-kanal.

TV10 är en av mina favoritkanaler och jag är dessutom väldigt intresserad av flera av dom saker som Brunnberg benämner som manliga. (Jag antar att han tycker att dom är manliga eftersom han vill att program i den kategorin ska sändas på tv-kanalen för män)

Därför drar jag helt enkelt slutsatsen att jag är en man. För en kvinna skulle ju aldrig kunna vara intresserad av sånt. Vilken tur att jag kom till denna insikt för det är fler kvinnor än män som diagnosticeras med migrän. Nu ska jag bara övertala min migrän om samma sak.
1 Intersexorwhat:

skriven

Väl talat

Kommentera här: